Hybelleie

Det kan være et stort steg å flytte på hybel for første gang. Vi tar hybellivet på alvor og ønsker at elevene skal ha det best og tryggest mulig mens de går på RVS.

Selv om det for mange vil være en overgang å flytte på hybel, tror vi det er en god løsning for de som f.eks. har lang reisevei til skolen. Hvert år har vi totalt ca. 20 elever som bor på hybel rundt om kring på Åndalsnes. Vi opplever at det er godt sosialt miljø blant de som bor på hybel og at elevene tar vare på hverandre i «hybelfamilien». Vi ser at elever som bor på hybel blir fort selvstendige, og fint klarer overgangen til å lage mat, rydde og betale regninger helt selv. Et pluss med å bo på hybel er at man blir godt kjent med dem man går på skole sammen med, og at man alltid har noen å gjøre lekser, henge eller lage mat sammen med.

Skolen har kontakt med flere utleiere av hybler og har god dialog med hybelutleierne om det skulle være noe, men skolen har ikke noe ansvar i leieforholdet.

Liste med utleiere - oppdatert høsten 2023

UtleierMobiltelefonUtleid adresseHva leies utE-post
Linda Skei94 41 10 67Fjellgata 18, Åndalsnes3 hybler m/felles kjøkken, stue og bad. Møblert inkl kjøkkenutsryr og nyoppusset. 4000 inkl. strøm og Wifilinda.skei@mrfylke.no
Åge Sønderland90 65 32 01Jernbanegata 6, Åndalsnes3 hyblerage@iktsupport.com